10 טיפים להצלחה במעגלי נטוורקינג עסקיים
האם אתכם חברים באחד מארגוני נטוורקינג העסקיים? במידה וכן, רק לשבת במעגל זה טוב, אבל לא מצוין. כיצד תוכלו למנף את החברות להרחבת הפעילות העסקית שלכם?
אספנו עבורכם את עשרת הטיפים החשובים ביותר להצלחה במעגלי נטוורקינג עסקיים.
• 1. מהי המטרה שלכם?
הגדירו את המטרות שלכם עבור החברות והשתתפות במעגלי נטוורקינג עסקיים. בעזרת הגדרת המטרות תוכלו לבחור את הארגון / הקבוצה המתאימים לכם ביותר.
שאלו את עצמכם: האם אתם מעוניינים בחשיפה? האם אתם מעוניינים בהגדלת כמות הלקוחות? האם ביצירת הזדמנויות עסקיות חדשות?
• 2. אל תחששו מלבקר בקבוצות שונות וארגונים שונים.
גם אם הייעוד של הארגונים דומה, כל אחד הוא יחיד ומיוחד. לימדו מהי רוח הארגון ומהי רוח הקבוצה. האם נוח לכם במעגל? האם הנוכחים תורמים לכם? האם אתם יכולים לתרום להם? האם דרך ההובלה של הקבוצה ותוכן המפגשים מתאים לכם? האם שעת המפגש ומקום המפגש מאפשרים לכם להתחייב להשתתפות על בסיס קבוע?
זכרו, ארגונים רבים מאפשרים לכם השתתפות במפגשים לפני שתבקשו להצטרף כחברים. בחרו את הארגון והקבוצה שיאפשרו לכם להגשים את המטרות העסקיות בצורה הטובה ביותר.
• 3. כבר חברים בארגון? קחו על עצמכם תפקיד בקבוצה.
תפקיד בארגון מקנה חשיפה גדולה יותר. לקיחת אחריות על פעילות בקבוצה תאפשר לכם להראות יותר נוכחות ולהיות מעורבים יותר. גם תפקיד קטן יכול לעשות עבורכם שירות גדול. ואם אין תפקיד פנוי? לא נורא! עדיין יש מה לעשות. קראו את טיפ מס' 4.
• 4. אל תהיו "פרח קיר".
שאלו שאלות והעלו נושאים. הראו מעורבות. עוררו דיונים תורמים והשתתפו בדיונים. מעגלים עסקיים הם לא המקום להיות ביישנים מידי. היו פעילים במפגשים ובאמצעי תקשורת נוספים כמו קבוצות פייסבוק השייכות לארגון. עשו כל שאפשר, בדרך חיובית ותורמת, כדי לגרום לאחרים לזכור אתכם ובשעת הצורך לפנות אליכם או להפנות אליכם.
• 5. שמשו כאוטוריטת ידע בקבוצה ובארגון.
הוכיחו למשתתפים במעגל שאתם מקצוענים בתחומכם. היו אוטוריטת ידע: העלו מאמרים, פרסמו פוסטים בדף הפייסבוק של הארגון ובקבוצות הפייסבוק של הארגון וברשתות חברתיות אחרות הקשורות אליו, שתפו מהידע שלכם בדיונים, הציעו את עזרתכם המקצועית לחברים.
• 6. שם המשחק: ייחודיות.
השקיעו במיצוב. במה אתם נבדלים מאחרים? מה אתם נותנים שאחרים, בתחומכם, אינם נותנים? מה היתרון של העסק שלכם על פני המתחרים: איכות המוצרים? מהירות אספקה? מחיר? סוג השירות?
• 7. "אם אין אני לי מי לי?" ממש לא כאן! היעזרו בחברי ארגון אחרים.
שתפו פעולה עם חברי הארגון, היעזרו בשירותיהם ובידע שלהם כאשר אתם זקוקים לשירותים אלו. תרמו להם ויתרמו לכם. עזרה עסקית הדדית היא עסקה משתלמת.
• 8. מנפו הפניות והמלצות.
הפנו אליכם? המליצו עליכם? אל תאכזבו. החזירו מענה מהיר ומקצועי בין אם אתם פנויים לטפל בהפניה ובין אם לא. ספקו את השירות המקצועי ביותר. המלצות ולקוחות חוזרים הם דרך השיווק הטובה והאפקטיבית ביותר!. גם אם אין ביכולתכם לעזור כרגע, הקפידו להחזיר תשובה. במידת האפשר סייעו על ידי המלצות והעברת מידע על אחרים שכן יוכלו לסייע לפונה.
• 9. הציעו שיתופי פעולה.
אתרו הזדמנויות עסקיות לשיתופי פעולה מקצועיים בינכם לבין חברים אחרים בקבוצה ובארגון. יתכן שאתם יכולים לספק את המוצר והם את השירות? אולי אתם מוצרים משלימים ותוכלו למכור חבילות משתלמות?
• 10. ולסיום...היו כנים!
בניית אמון ומערכות יחסים יעילות לטווח הארוך חייבות להיות מושתתות על כנות, מקצועיות ואותנטיות. אל תבואו עם מסיכות, מסיכות לבסוף יורדות. היו אתם עצמכם!
הכותבת היא מרכזת תחום התוכן במכללת דעת השרון, ומתמחה בהפקה ויצירת תכנים בערוצים הדיגיטליים.
כל הזכויות שמורות ל- Daniel Biz-bru